Kommunikációs stílusok
Filozófiai kávéház
Kezdete
2017.04.23. vasárnap 18:00
Helyszín
Ribillió kávézó és söröző, Székesfehérvár, Rózsa u. 1.
Részvételi díj
A belépés díjtalan.
Kommunikációs stílusok
Bár beszélgetéseink, vitáink, tárgyalásaink során különböző stílusok közül választhatunk, mindenkinek megvan a kedvenc módja, ahogyan kommunikál. Ez többnyire nem is tudatosan kialakított, hanem évek alatt vált szokásunkká, talán szüleinktől, tanárunktól vagy éppen egy baráttól, főnöktől, kollégától „lestük el”. Mindenesetre alkalmazzuk, többnyire öntudatlanul, így fel sem tűnik, ha újra és újra a megszokott jó vagy rossz megoldást választjuk.
Pedig akár nyolc stílus közül is választhatnánk, attól függően, hogy kivel, hol beszélgetünk, mi a célunk. Sokan ráéreznek, mások megtanulják, hogy mikor érdemes például az önigazoló vagy éppen a leértékelő, a segítségnyújtó vagy éppen a segítségkérő stílust alkalmazni.
Saját kommunikációs stílusunk felismerése segít abban, hogy miért vagyunk bizonyos helyzetekben sikeresek vagy éppen sikertelenek, mit viszünk túlzásba, vagy éppen kerülünk feleslegesen, hogyan nyomja rá bélyegét kapcsolatainkra egyik vagy másik módszer túlzott alkalmazása. Ha keressük az okát, miért részesítjük előnyben egyiket vagy másikat, megismerhetjük erősségeinket és gyengeségeinket is, feltárulhatnak esetleges rossz minták, amelyeket még gyermekként sajátítottunk el, és meghatározzák életünket.
Az előadás során megismerhetjük az egyes stílusok jellemzőit, előnyeit és hátrányait, mikor helyes és helytelen alkalmazni őket. Célunk az önismeret mellett önmagunk és mások jobb elfogadása, erényeinkkel és hibáinkkal együtt. Meggyőződésünk, hogy a jobb kommunikáció segít felülemelkedni a hibákon, és segíti az együttműködést is.
"A lelki nagyság egyik különleges formája az, ha ismerjük saját gyengeségünket. Ha viszont semmibe vesszük őket, akkor nem csupán ostoba hiúságunknak adjuk tanújelét, hanem azt is bizonyítjuk, hogy soha nem is leszünk képesek felülmúlni gyengeségeinket. Aki képes felismerni gyengeségeit, arra is rá tud jönni, hogyan javíthatja ki és helyettesítheti őket erősségeivel." Delia Steinberg Guzmán
Előadó: Kalincsák Tibor
Információ: szfvar[kukac]ujakropolisz.hu
Pedig akár nyolc stílus közül is választhatnánk, attól függően, hogy kivel, hol beszélgetünk, mi a célunk. Sokan ráéreznek, mások megtanulják, hogy mikor érdemes például az önigazoló vagy éppen a leértékelő, a segítségnyújtó vagy éppen a segítségkérő stílust alkalmazni.
Saját kommunikációs stílusunk felismerése segít abban, hogy miért vagyunk bizonyos helyzetekben sikeresek vagy éppen sikertelenek, mit viszünk túlzásba, vagy éppen kerülünk feleslegesen, hogyan nyomja rá bélyegét kapcsolatainkra egyik vagy másik módszer túlzott alkalmazása. Ha keressük az okát, miért részesítjük előnyben egyiket vagy másikat, megismerhetjük erősségeinket és gyengeségeinket is, feltárulhatnak esetleges rossz minták, amelyeket még gyermekként sajátítottunk el, és meghatározzák életünket.
Az előadás során megismerhetjük az egyes stílusok jellemzőit, előnyeit és hátrányait, mikor helyes és helytelen alkalmazni őket. Célunk az önismeret mellett önmagunk és mások jobb elfogadása, erényeinkkel és hibáinkkal együtt. Meggyőződésünk, hogy a jobb kommunikáció segít felülemelkedni a hibákon, és segíti az együttműködést is.
"A lelki nagyság egyik különleges formája az, ha ismerjük saját gyengeségünket. Ha viszont semmibe vesszük őket, akkor nem csupán ostoba hiúságunknak adjuk tanújelét, hanem azt is bizonyítjuk, hogy soha nem is leszünk képesek felülmúlni gyengeségeinket. Aki képes felismerni gyengeségeit, arra is rá tud jönni, hogyan javíthatja ki és helyettesítheti őket erősségeivel." Delia Steinberg Guzmán
Előadó: Kalincsák Tibor
Információ: szfvar[kukac]ujakropolisz.hu