Tibet
Ellopott figyelem

Hogyan szerezhetjük vissza koncentráló képességünket, hogy újra kapcsolódhassunk saját magunkhoz?
Ha már érezted úgy, hogy semmire sem tudsz igazán összpontosítani,
hogy a legfontosabb dolgokra nem jut idő,
hogy elvesztél az útvesztőben,
hogy szeretnéd végre összeszedni magad, hogy megvalósítsd, amit kitűztél magadnak,
akkor ez a program neked is szól.
Május 10-én Győrben.
Hódítsd vissza a figyelmed!

Te is úgy érzed…
- hogy ezer dologra kéne egyszerre figyelned?
- hogy semmire sem tudsz igazán összpontosítani?
- hogy végül valahogy pont a fontos dolgokra nem jut idő?
Veled is előfordul…
A homokmandala buckáinak tanítása
A „mandala” szó jelentése – mondta el Doba Éva – egyrészt „kör”, ami azonban nem csak ezeknek az ábrázolásoknak a jellegzetes alakjára utal. Szóösszetételként a „manda” lényeget jelent, a „la” szócska pedig valaminek az elérésére utal. Így ez a kör egyfajta teljességet vetít elénk, azt, hogy segítségével valaminek a központjáig, esszenciájáig, belső lényegéig juthatunk el. Az előadó részletesen mesélt a mandalák felépítéséről, készítésük módjáról és arról is, hogy az egyes alkotási fázisok milyen lépéseket jelképeznek egyéni fejlődésünk útján.
A homokmandala buckáinak tanítása

Utazzunk el a mandalák szimbólumokban bővelkedő világába és kísérjük végig a homokmandala készítésének menetét! Számos kérdésre keressük a választ:
Miből áll, hogyan épül fel, mi célt szolgál?
Hogyan lehet eljutni a mandala középpontjáig és vajon ki lakik ott?
Hogyan segít elveszett teljességünk megtalálásában?
Június 9-én
Az előadáshoz online lehet csatlakozni 18.20-tól e ZOOM linkre kattintva.
Vedd kezedbe az életed! - 3. alkalom

Hét téma, ami a mindennapi sürgős ügyeken túl helyet ad olyan fontos kérdéseknek, mint: kik vagyunk, miért élünk, és főleg mit tehetünk, hogy az életünk tartalmasabb, a kapcsolataink őszintébbek, a tetteink gyümölcsözőbbek legyenek egy olyan világban, amire ráfér a jobbítás...
Következő alkalom Pécsett: június 13.
Tibeti mandalák – visszatérés a teljességhez
Az Új Akropolisz Filozófiai Iskola szervezte előadássorozat bevezető előadásán Doba Éva tibetológus a tibeti mandalák szimbólumrendszerébe vezette be a résztvevőket. A különböző mandalatípusok elméleti körbejárását az elmélyedést segítő gyakorlatok kísérték.
Nem majomkodunk: lasszót az elefántra!
Miért rohan egy szerzetes egy majom és egy elefánt után, mit keres nála jogar és lasszó, és hogyan segíti ez a roham a mi szellemi fejlődésünket? Ezek a gondolatok mind felvetődhetnek, ha szemügyre vesszük ezt az ábrát, amely egy 17. századi buddhista meditációs festmény részlete. A kép szimbolikusan a kitartó „elmenevelés” útját meséli el, vagyis azt, hogyan csitíthatjuk le csapongó elménket, és vonhatjuk uralmunk alá gondolatainkat és érzéseinket. Mindezt azért, hogy ezzel is akadálymentesítsük az önismeret avagy a fejlődésünk ösvényét.
Hogyan lesz a fekete elefántból fehér?
„Rohanó világunk” – mennyiszer halljuk és mondjuk ezt a már-már közhelyszerű kifejezést. Úgy tüntetjük fel magunkat, embereket, mintha elszenvedői lennénk ennek a nyugtalanságnak, felgyorsult tempónak, pedig nem a Nap, a bolygónk, vagy épp az évszakok kezdtek elvadult vágtázásba. Elég csak pár perc önmegfigyelés, ahogy Fernand Schwarz ajánlja az Összpontosítás és belső felébredés című filozófiai-önismereti könyvében, és máris kiderül, mennyire csapongók a gondolataink, mennyire nehéz egy úton tartani őket, és milyen gyorsan ébrednek és tűnnek el érzések, benyomások.
Kőrösi Csoma Sándor (1784-1842)
„Székely hegyekből messzi Ázsiába, Az őshazába vándorolt ki ő, Feje felett a vén, szent Himalája, Tán öregebb, mint maga az Idő. Ott rótta a betűket és kereste Puszták homokján vérei nyomát, Meglátogatta ínség, balszerencse, De ő csak várt és vándorolt tovább.” Juhász Gyula: Ének Kőrösi Csomáról Kőrösi Csoma Sándor, a messzeségek vándora, kis székely fiúból vált az ősmagyarok kutatójává és az első európai tudóssá, aki tanulmányozta a tibeti nyelvet és kultúrát. Már gyermekkorában kitűnt társai közül fáradhatatlanságával.
Idézetek Szögjal Rinpocsétől
„Nem fogok elszaladni a szenvedések elől, hanem azt a lehető legjobb és leghatékonyabb módon akarom felhasználni, hogy nagyobb együttérzés és segítőkészség ébredjen bennem mások iránt.” „A végső igazságot nem lehet felismerni a hétköznapi tudat keretein belül. A hétköznapi tudaton túl vezető ösvény a szíven visz keresztül. A szívnek ez az ösvénye az odaadás.”